ارتباط گستران هزاره

ساخت وبلاگ
انواع پارکینگ و مزایده پارکینگ

پارکینگ (به انگلیسی: Parking) یا توقفگاه، مکانی است که خودرو در طی زمانی که از آن استفاده نمی‌شود، در آنجا نگهداری می‌شود که انواع آن می‌تواند در فضای باز یا بسته احداث و استفاده شود. همچنین دسترسی به انواع آنها نیز می تواند خصوصی یا عمومی باشد که این موضوع توسط مدیریت مجموعه مشخص خواهد شد. ما در ادامه این مقاله از مجله اقتصادی هزاره به بررسی انواع پارکینگ و مزایده در این حوزه می پردازیم. پس با ما در مجله هزاره همراه شوید.

انواع پارکینگ

این روزها با گسترش شهر نشینی استفاده از خودرو نیز افزایش پیدا کرده و این حجم از خودرو نیاز به فضایی برای جای پارک دارد. به همین دلیل هم انواع پارکینگ برای پارک این خودروها طراحی و ساخته شده است که ما در ادامه به انواع آن اشاره می کنیم.

پارکینگ طبقاتی

یکی از انواع پارکینگ، نوع مکانیزه طبقاتی است که در مراکز شهری و مناطقی است که رفت و آمد زیادی در آنها وجود دارد. نوع طبقاتی دارای چند طبقه متعدد است که به شکل های مختلفی ساخته شده و استفاده می شود. از این نوع از عمدتا برای مراکزی مانند مراکز فروش، سالن های همایش، سینما و تئاتر، مراکز تجاری و در کل مراکزی استفاده می شود که مشتریان زیادی داشته و به ناچار باید از این نوع برای آنها استفاده کرد. . پارکینگ های طبقاتی دارای دو نوع مکانیزه و بتنی هستند.

در نوع مکانیزه پارک خودرو بدون دخالت افراد و با استفاده از مکانیسم های الکترومکانیکی یا هیدرولیکی انجام می شود. این نوع فضای کمی را اشغال کرده و در نزدیک ترین فاصله از مراکز مورد نظر می توان آنها را احداث کرد. پارکینگ بتنی اما از بتن ساخته شده و بسیار نیز در مراکز تجاری رایج است. البته از جمله معایب این نوع به هزینه ساخت بالا، اشغال فضای زیاد و هزینه نگهداری آنها می توان اشاره کرد.

پارکینگ خصوصی

این نوع از مختص استفاده ساکنین ساختمان بوده و پارک خودرو برای عموم مردم ممنوع است. در این ساختمان ها جای پارک خودرو هر واحد در سند آن مشخص شده است.

پارکینگ روباز

در بسیاری از مواقع ساختمان ها قابلیت طراحی پارکینگ را در درون خود ندارند. در این شرایط طراح ساختمان، فضایی را در خارج از ساختمان برای پارک خودروها در نظر می گیرد که به آن پارکینگ روباز می گویند.

پارکینگ بامی

پشت بام ساختمان هم می تواند تبدیل به مکانی برای پارک خودروها باشد. البته این نوع نیاز به هزینه بسیار زیادی برای تجهیز کردن دارد و به همین دلیل هم به آسانی انجام نمی گیرد. اگر در یک سازه قصد ساخت پارکینگ در پشت بام آن باشد اغلب برای موتور یا دوچرخه و وسایلی که سبک تر است، در نظر گرفته می شود.

پارکینگ زیر زمینی

همانطور که از نام این پارکینگ مشخص است؛ محل پارک خودرو در زیر زمین و اغلب در زیر ساختمان، پارک، جاده و غیره در نظر گرفته می شود. این نوع عمدتا در فضاهایی که متراژ کافی برای ساخت پارکینگ وجود ندارد طراحی و ساخته می شود. ساخت این نوع محدود است زیرا هزینه زیادی به همراه دارد.

مزایده اجاره پارکینگ

مزایده پارکینگ

بسیاری از سازمان های دولتی و خصوصی برای استفاده بهتر از فضای پارکینگ های خود آنها را در مدت زمان مشخصی اجاره می دهند که این اجاره در جریان فرایند مزایده به شرکت ها اختصاص داده می شود. درواقع سازمان ها برای همکاری بهتر  و بیشتر با شرکت های دیگر و از طریق مزایده عمومی از اشخاص واجد شرایط دعوت کرده تا در یک مدت معین اقدام به اجاره بخش پارکینگ سازمان مورد نظر کنند.

سپس داوطلبان این پارکینگ ها با ارائه مدارک و اسناد خواسته شده اعلام آمادگی کرده و در صورت تایید و دارا بودن شرایط مزایده، وارد فرایند مزایده می شوند. رقابت میان شرکت ها در جریان مزایده انجام شده و شرکتی برنده مزایده خواهد شد که قیمت بالاتری را در مقایسه با دیگر رقبا پیشنهاد بدهد. سپس طی یک قرارداد ما بین سازمانی که مزایده را برگزار کرده و برنده مزایده، تعهدات و زمان اجاره پارکینگ به امضا هر دو طرف درمی آید. در این نوع از مزایدات پارکینگ، موضوع مزایده می‌ تواند، مزایده انواع پارکینگ عمومی، مزایده واگذاری مدیریت، راهبری و اخذ تعرفه ورودی پارکینگ، مزایده بهره برداری از پارکینگ های مجتمع های اداری و تجاری و غیره باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده های خدمات پارکینگ » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : انواع پارکینگ, مزایده اجاره پارکینگ, مزایده پارکینگ, مزایده خودرو, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 156 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 16:10

مزایده ارتش

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ پیاده لرستان اعلام کرد: قسمتی از مجموعه پادگان ۰۷ ارتش به صورت تهاتر به پیمانکاری که بخشی از واحدهای سازمانی ارتش را احداث کرده است، در جریان مزایده ارتش و با رعایت شرایط و اصول واقعی و قیمت کارشناسی شده واگذار می‌ شود. در ادامه همراه مجله هزاره باشید.

جزییات واگذاری پادگان ۰۷ لرستان

امیر مراد خوش‌ کنار با بیان اینکه پادگان ۰۷ مساحتی حدود ۱۵ هکتار دارد و با توجه به تصویب قانون خروج پادگان ها از داخل شهر گفت: بعد از طی شدن مراحل اجرایی مزایده ارتش در این خصوص، این پادگان به خارج از شهر منتقل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در سال ۹۴ طرح شهرسازی پادگان ۰۷ به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی کشور درآمد. در این پادگان ۱۱ ساختمان تاریخی وجود دارد که در سال ۹۳ به ثبت ملی رسیده است و هم اکنون نیز در داخل مجموعه حضور دارند. ۷ هکتار از زمین پادگان در حال حاضر به صورت رایگان در اختیار شهرداری قرار گرفته است تا برای فضای سبز استفاده شود. این بخش در قسمت جنوبی پادگان ۰۷ بوده و مشرف به خیابان انقلاب است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۴ پیاده لرستان ضمن اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در محلات اسد آبادی، مطهری، کوی ارتش و محدوده پادگان، گفت: در این محدوده طرح مسکونی و تجاری دیده نشده است زیرا بار ترافیکی در این منطقه زیاد است. ارتش در ۷ هکتاری که سهم خودش است علامه بر  معابر و فضای سبز موجود، پارک کودک، فضای آموزشی، پارک محله‌ای و یک بیمارستان با مساحت ۴ هزار متر نیز پیش بینی کرده است. بنابراین با احتساب ۷ هکتار سهم شهرداری حدود ۷۰ درصد به فضای سبز اختصاص داده شده است و تنها قسمت محدودی مربوط به فضای تجاری و مسکونی است.

خوش کنار اضافه کرد: قطعات مسکونی و تجاری نیز دارای سند تفکیکی به اسم ارتش هستند و در مجموع ۲۱۲ واحد هستند که از این میان ۱۵۸ واحد مسکونی و ۵۴ واحد تجاری است. از این تعداد ۱۴ واحد مسکونی و ۶ مسکن تجاری هم به شهرداری واگذار گردیده است.

فرمانده قرارگاه لشکر ۸۴ پیاده لرستان در ارتباط با فروش یا واگذاری قطعات مسکونی پادگان ۰۷ اظهار داشت: یکی از ماموریت های ارتش توجه به معیشت کارکنان آن است. تامین مسکن یکی از این موارد است که به همین منظور هم ۲۳ هزار واحد سازمانی در کشور با تصویب سلسله مراتب در نیروی زمینی احداث شده است.

مزایده ارتش در خصوص پادگان ۰۷ لرستان

امیر خوش کنار با اشاره به واگذاری قسمتی از مجموعه پادگان ۰۷ به صورت تهاتر به پیمانکاری که بخشی از واحدهای سازمانی ارتش را احداث کرده و با رعایت همه ضوابط و بر اساس قیمت کارشناسی گفت: در واقع زمین سهم ارتش در پادگان ۰۷خرم‌آباد بابت ساخت ۲۵۶ واحد ساخته شده برای کارکنان ارتش تهاتر شده است، ما زمین کارشناسی را با بالاترین و بهترین قیمت گذاری کردیم. 

وی ادامه داد: ارتش تحت هیچ شرایطی زمینی را از طریق بنگاه معاملاتی به فروش نمی‌ رساند و تمام اصول مزایده ارتش در جریان تمامی مزایدات ارتش باید رعایت شود. بنابراین مزایده ارتش باید از طریق هیات فروش ارتش انجام شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مزایده های املاک با کاربری فضای سبز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مزایدات, مزایده ارتش, مزایده املاک, مزایده دولتی, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 15:39

صادرات برق تجدید پذیرها

سخنگوی صنعت برق گفت: به دنبال موافقت نمایندگان مجلس، وزارت نیرو مکلف است پس از اطمینان از تامین شدن برق در داخل کشور، بر اساس برنامه اعلامی سالانه مجوز صادرات برق تولیدی را برای بخش خصوصی به خصوص برق تولید شده از منابع تجدید پذیر صادر کند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

صادرات برق نیازمند تاییدیه شورای نگهبان

مصطفی رجبی مشهدی، ضمن بیان اینکه این قانون برای تصویب و ابلاغ باید مراحلی را سپری کند گفت: در ادامه این مراحل ما نیازمند تاییدیه شورای نگهبان هستیم و پس از تایید نیز باید به دولت و وزارت نیرو ابلاغ شده و مراحل کار از این روش انجام شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: هم اکنون در وضعیت پایداری از شبکه سراسری برق هستیم و اولویت تامین برق در داخل است و در صورت تصویب و اجرای قانون طرح مانع زدایی، مجوز صادرات برق با اولویت تجدید پذیرها است. در این قانون تصریح شده است که این کار پس از اطمینان از تامین برق در داخل کشور انجام خواهد شد و بر این اساس وزارت نیرو می تواند اقدام به صادرات برق کند.

در ماده ۱۹ این طرح آمده است: وزارت نیرو مکلف است پس از اطمینان از تأمین برق مورد نیاز داخلی طبق برنامه اعلامی سالانه، مجوز صادرات برق تولیدی را برای بخش خصوصی بویژه برق تولیدی از منابع تجدید پذیر صادر کند . مشروط بر آنکه با سیاست های صادراتی دولت مغایرت نداشته باشد.

سوخت مورد نیاز برای تولید این برق صادراتی نیروگاه های حرارتی بر اساس نرخ صادراتی محاسبه می شود و هزینه انتقال آن برای صادرات (به استثنای برق تولیدی از منابع تجدیدپذیر) بر اساس تعرفه اعلام شده توسط شرکت مادر تخصصی توانیر تعیین خواهد شد.

ماده ۲۰ این طرح بعد از بررسی در صحن علنی مجلس برای بررسی و تحقیق بیشتر به کمیسیون انرژی ارسال شده است. در این ماده مقرر شده است که وزارت نیرو برای آن دسته از مشترکینی که پر مصرف هستند؛ کنتور هوشمند نصب کند و هزینه آن را به صورت اقساطی از مشترکین دریافت کند؛ اما رییس مجلس با این موضوع مخالف کرده و این ماده به کمیسیون ارجاع گردید.

در ماده ۲۱ این طرح نیز آمده است: لایحه قانونی بخشودگی بهای برق مشترکین خانگی کم مصرف مصوب ٨ اسفند ١٣٥٧ و اصلاحات بعدی آن و لایحه راجع به اجازه تعیین نرخ برق برای مصارف خانگی، صنعتی، کشاورزی و سایر مصارف مصوب  ٢٠ تیر ١٣٦٠ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نسخ می شوند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تجدید پذیر ها, صادرات برق, مناقصات, مناقصات برق, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 119 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 15:00

اجاره بها های نجومی نباید فایل شوند

عضو هیات مدیره اتحادیه املاک: مشاوران املاک، موارد بهای اجاره مسکن نجومی را فایل نکنند. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

کنترل بهای اجاره مسکن

سعید لطفی عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک ضمن اشاره به سخت بودن کنترل سقف اجاره بها به میزان رشد ۲۵ درصد گفت: با توجه به بالا رفتن نرخ های اجاره روند جابجایی اقشار اجاره نشین به محله های ضعیف تر از سه سال گذشته شروع شده است و همچنان نیز ادامه دارد. تنها کاری که در این زمینه قابلیت اجرایی دارد آن است که صاحب خانه ها هوای مستاجران را داشته باشند و مشاوران املاک نیز از کار بر روی فایل هایی که قیمت نامتعارف دارند؛ خودداری کنند.

لطفی ادامه داد: با نزدیک شدن به فصل جابجایی به مرور نرخ هایی جدید در بازار اجاره مسکن به وجود آمده اند که بر اساس آمارهای رسمی از اردیبهشت ۱۴۰۱ متوسط افزایش سالانه اجاره بها در تهران ۴۶ درصد بوده است اما در بازار برخی از صاحب خانه ها نیز وجود دارند که قیمت اجاره را ۱۰۰ درصد بالا برده اند. این افزایش بهای اجاره مسکن از سه سال گذشته آغاز شده است که این موضوع موجب سقوط طبقاتی در میان اقشار اجاره نشین شده است.

لطفی اظهار داشت: هر روز با موارد بسیاری از گلایه مردم اجاره نشین روبرو هستیم که صاحب خانه های آنها بدون هیچ قاعده ای نرخ اجاره مسکن را بالا برده اند. در این صورت مستاجران مجبور می شوند تا به مناطق ضعیف تر بروند تا اجاره بهای کمتری هم بپردازند. خواهش ما این است که همکاران در صنف مشاوران املاک از روش های مختلف مانند چانه زنی برای ترغیب مالکان به متعارف کردن قیمت ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط اقتصادی فعلی باید مردم مراقب یکدیگر باشند گفت: اغلب مستاجران از قشر ضعیف جامعه هستند و برخی از آنها حتی شغل و درآمد ثابتی هم ندارند. بنابراین این افراد باید به روشی از سوی دولت و مردم حمایت شوند.

این عضو  هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک در ارتباط با مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر سقف مجاز افزایش اجاره‌بها به میزان ۲۵ درصد در شهر تهران اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی مکانیزم کنترلی برای اجرای این مصوبه ندارد و صحبت های مسئولین نیز به وضوح این امر را تایید می کند.

لطفی رشد قیمت مسکن و تورم را در نوسانات و افزایش بهای اجاره مسکن موثر عنوان کرد و اضافه کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی یک تاثیر دومینو وار بر انتظارات تورمی ایجاد کرده است و همین امر به رشد ۶ درصدی قیمت مسکن در ماه اردیبهشت منجر شده است. این موضوع بازار اجاره مسکن را نیز ملتهب کرده است.

این عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به چالش های دیگری مانند رشد قیمت ارز، افزایش نرخ نهاده های ساختمانی و کاهش میزان ساخت و ساز توسط بخش خصوصی گفت: این عوامل همگی در میان مدت بازار اجاره مسکن را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

لطفی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی دو تا سه سال است که برنامه‌هایی مانند اجاره داری حرفه‌ای یا پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را مطرح می‌کند اما اولی از روی کاغذ فراتر نرفته و دومی یعنی پرداخت وام به قدری ناچیز است که به یک بیستم مستأجران هم اختصاص داده نشده و به همین دلیل هم تحولی در بازار اجاره ایجاد نخواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های املاک، خانه، آپارتمان» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اجاره بها, اجاره مسکن, مزایده, مزایده املاک, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 101 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 14:54

مناقصه انرژی تجدیدپذیر

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: ظرفیت تجدید پذیرها در تهران و تا پایان امسال به ۱۰ مگاوات خواهد رسید و اکنون هم با هدف مدیریت مصرف برق مولدهای خود نگهدار هر کیلووات ساعتی ۱۵۰۰ تومان خریداری می شود. در ادامه این خبر همراه مجله هزاره باشید.

 برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تجدید پذیرها

کامبیز ناظریان ضمن اشاره به برنامه های توسعه انرژی های تجدید پذیر در تهران گفت: ساتبا مجموعه ای با نیروهای متخصص است که در بنه وزارت نیرو وجود داشته و تدابیر خوبی را در راستای افزایش ظرفیت تجدید پذیرها اندیشیده است. به دنبال این تدابیر مقرر شده است تا ۱۰ هزار مگاوات انرژی نو در دوره چهار ساله در کل کشور ایجاد شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق با بیان اینکه برنامه های زیادی در این زمینه در نظر گرفته شده است افزود: هم اکنون در تهران ۳.۵ مگا وات انرژی تجدید پذیر در بخش خورشیدی وجود دارد که عدد مطلوبی نیست اما ما برنامه ای داریم که بر این اساس حدود ۱۰۰ مگاوات باید در طول دو سال آینده به ظرفیت انرژی های تجدید پذیر اضافه شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری احداث پنج مگا وات انرژی تجدید پذیر در دستور کار شرکت توزیع تهران بزرگ بوده است که به عدد ۳.۵ مگا وات در ظرفیت تجدید پذیر اضافه می شود. بنابراین در کل ظرفیت تجدید پذیر تهران به ۸.۵ مگا وات تا ۱۰ مگا وات افزایش پیدا می کند.

کامبیز ناظریان ضمن اشاره به برنامه ریزی های صنعت برق و وزارت نیرو ابراز امیدواری کرد که در تابستان سال جاری علی رغم وجود ناترازی، خاموشی و محدودیتی در زمینه برق وجود نداشته باشد.

ناظریان تصریح کرد: در این زمینه باید از فرصت های مدیریتی استفاده شود. اقدامات بسیار خوبی نیز در قسمت نیروگاهی و دیگر بخش ها انجام شده است که در قالب یک کار مشارکتی و در حوزه مشترکان و استفاده از فرصت های مدیریتی مصرف تابستان به بهترین شکل ممکن پشت سر گذاشته می شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق افزود: مصرف برق شهر تهران بیش از ۲۰۰۰ مگاوات است که حدود ۴۵ درصد مصرف کل کشور را شامل می شود. این میزان مصرف در زمان گرمای بیشتر هوا نیز بیشتر می شود. در حوزه مولدهای خود تامین هم بسیاری از سازمان‌ها حتی مجتمع‌های خانگی و تجاری و بخش‌ هایی دیگر که دارای مولدهای خود تامین هستند می‌توانند در زمان پیک از آن کنند، با اینکار ضمن اینکه  بخشی از بار خود را به مولد خود تامین منتقل می‌کنند و برای آن بخش نیز هزینه‌ای نمی‌پردازند صنعت برق نیز کیلووات ساعتی ۱۵۰۰ تومان انرژی را از آن‌ها خریداری می‌کند.

بنابر اظهارات مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق، پیش‌بینی ها بر این است که ظرفیت صرفه‌جویی ۱۵۰ مگاوات در شهر تهران وجود دارد  و می‌توان برق ۱۵۰ هزار مشترک را تامین کرد که به نظر عدد بزرگی است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های پست انتقال نیرو» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : انرژی تجدید پذیر, انرژی نو, شرکت توزیع نیروی برق تهران, مناقصه برق, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 151 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 18:54

لاینینگ تونل کبیر توسط راه سازی ایلام

مدیر کل راه سازی ایلام اعلام کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ متر از تونل کبیرکوه ایلام لاینینگ شده است. قطعه دوم پروژه خروجی شهر نیز در صورت ادامه تعلل پیمانکار مجددا برای تعیین پیمانکار جدید، به مناقصه گذاشته خواهد شد. در ادامه همراه مجله هزاره باشید.

پیشرفت فیزیکی راه سازی در پروژه کبیر کوه

مدیر کل راه و شهر سازی استان ایلام ضمن اشاره به اینکه تونل کبیرکوه که در حد فاصل شهرستان های آبدانان و دره شهر قرار گرفته است و راه های اطراف بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛ اظهار داشت: ۲ هزار و ۸۰۰ متر از این تونل تا به امروز لاینینگ شده است.

عبدالله بهادری، در جریان بازدید استاندار ایلام از تونل بزرگ کبیرکوه گفت: طول تونل اصلی کبیر کوه چهار هزار و ۷۵۰ متر است که تا به امروز مرحله حفاری و کف برداری آن تمام شده است و در حال حاضر پیمانکار آن مشغول عملیات لاینینگ است. همچنین ۲ هزار و ۸۰۰ متر از مرحله لاینینگ نیز به پایان رسیده است.

بهادری افزود: در قسمت خروجی تونل کبیر کوه از سمت آبدانان ۹ کیلومتر عملیات راه سازی در دست اجرا است که در مرحله رو سازی قرار دارد. ۶ کیلومتر از این عملیات راه سازی، به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار داشت: از سمت شهرستان دره شهر هم ۶.۵ کیلومتر راه سازی در حال انجام است که از این مقدار ۹ رشته تونل به طول یک هزار و ۸۰۰  متر حفاری و کف  برداری شده و ۸۰۰ متر نیز لاینینگ آن صورت گرفته است. قبل از عملیات لاینینگ نیز تمام نکات فنی روز از جمله عایق بندی و غیره در تونل اجرا می گردد.

مزایای تونل کبیر کوه

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام از جمله مزایای تونل کبیرکوه را احداث خط انتقال آب و فیبر نوری عنوان کرد و اضافه کرد: از نظر پدافند غیر عامل و صرفه جویی در هزینه ها این پروژه و مزایای آن یک دست آورد ارزشمند به شمار می رود.

تونل کبیر کوه میان شهرستان دره شهر و آبدانان قرار گرفته است و پس از بهره برداری، بیش از ۲۰۰ پیچ پر خطر و گردنه صعب العبور کبیر کوه را حذف و در آینده از این نظر تاثیر مهمی بر روی توسعه منطقه و اتصال استان های مرکزی به مرزهای بین المللی عراق خواهد داشت.

ادامه مناقصات راه سازی برای تکمیل پروژه چهارخطه کردن خروجی شهر

در ادامه پروژه های راه سازی استان ایلام، ۲،۵ کیلومتر از خروجی آبدانان به مورموری نیز تا هفته دولت، چهار خطه خواهد شد. مدیر کل راه و شهرسازی ایلام در ارتباط با پروژه چهار خطه کردن خروجی شهر آبدانان تصریح کرد: قطعه اول این طرح به طول ۲.۵ کیلومتر تا هفته دولت تکمیل خواهد شد.

بهادری اضافه کرد: قطعه اول چهار خطه کردن خروجی شهر آبدانان به سمت مورموری به طول ۲،۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در مرحله روسازی قرار دارد که تا هفته دولت تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین اظهار داشت: قطعه دوم این پروژه به طول ۳.۵ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی در حال انجام است که در صورت ادامه تعلل پیمانکار این پروژه، برای تعیین پیمانکار جدید، مناقصه جدیدی برگزار خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های مشاوره راه سازی و تونل سازی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تونل, مزایده, مناقصات راهسازی, مناقصات شهرسازی, مناقصه, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 150 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 18:46

مزایده سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک از شاخه های نیروهای مسلح در ایران است که پس از انقلاب به دستور امام خمینی و در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ تاسیس شده است. این مرجع با هدف پاسداری از نظام سیاسی جمهوری اسلامی شکل گرفته است. این سازمان که در راس آن فرمانده کل قرار دارد در مرحله بعد از آن جانشین یا قائم مقام حضور داشته و فرمانده آن به صورت مستقیم توسط رهبر انتخاب می شود. سپاه پاسداران برای انجام معاملات مختلف خود اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات می کند که ما در این مقاله از مجله هزاره به بررسی مزایده سپاه می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

مزایده سپاه در چه حوزه هایی صورت می گیرد؟

همانطور که در مقالات پیش نیز به آنها اشاره کردیم سازمان های مختلف دولتی و خصوصی در سراسر کشور برای گسترش فعالیت های خود و شفافیت معاملاتی خود اقدام به برگزاری انواع مناقصات و مزایدات می کنند. در فرایند مزایده سازمان ها و افراد حقیقی کالا یا خدماتی به حراج گذاشته می شود و فرد یا شرکتی که بتواند آنها را به بالاترین قیمت خریداری کند؛ برنده مزایده خواهد بود.

کالاهای مزایداتی گاهی اوقات دارای شرایط ویژه ای هستند که در جریان مزایدات آنها را به اطلاع خریداران می رسانند. در این زمینه سپاه پاسداران نیز همانند دیگر سازمان ها  اقدام به برگزاری مزایداتی می کند. فرایند مزایده با اعلام یک فراخوان عمومی توسط سازمان مناقصه گزار که سپاه است آغاز شده و برای این کار این فراخوان در روزنامه رسمی کشور و دیگر شبکه های اطلاع رسانی به اطلاع مردم می رسد. این اطلاع رسانی می تواند به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت هایی مانند وب سایت هزاره نیز صورت بگیرد.

پس از اعلام فراخوان عمومی شرکت هایی که قصد شرکت در مزایده سپاه را دارند اعلام آمادگی کرده و با ارسال مدارک و اسناد مورد نیاز، وارد رقابت با دیگر شرکت ها و افراد می شوند. در جریان مزایده سپاه فردی که بالاترین قیمت را در ارتباط با کالا اعلام کند، برنده مزایده خواهد بود.

مزایده سپاه عمدتا در حوزه هایی مانند مزایده خودرو سبک، سنگین، موتورسیکلت مستعمل و اقلام اسقاط، فروش اقلامی مانند تجهیزات آلومینیوم، استیل و دیگر ضایعات، پلاستیک، مزایده ملک و زمین و غیره است. برای مثال در زمینه مزایده خودرو سپاه، ایرادات خودروهای مزایده ای اعلام شده و خریداران باید برای بازدید از خودرو پیش از ورود به مزایده اقدام کنند. در واقع خریداران با آگاهی کامل از نقص هایی که در یک کالا وجود دارد وارد مزایده و فرایند خرید کالا می شوند و به همین دلیل هم پس از خرید و انعقاد قرارداد دیگر جای اعتراضی برای آنها وجود ندارد. پس از اعلام برنده مزایده سپاه یک برگه قرارداد میان سپاه و فرد خریدار امضا می شود که در آن شرایط تحویل کالا و مراحل پرداخت پول به صورت دقیق ذکر شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزیدات ماشین الات سنگین و نیمه سنگین » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مزایده, مزایده املاک, مزایده خودرو, مزایده سپاه, مزایده ضایعات, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 169 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 18:40

مناقصه و مزایده مصالح ساختمانی

مصالح ساختمانی به هر گونه ماده ای گفته می شود که در جریان ساخت و ساز یک سازه به کار گرفته می شود. چوب، سیمان، سنگ، فلزات، آجرها، بتن و خاک رس از جمله مصالح پر کاربرد در جریان ساخت و سازها هستند. انتخاب هر کدام از این مصالح با توجه به بودجه هر پروژه و مقرون به صرفه بودن آن برای پروژه های ساختمانی صورت می گیرد.

بسیاری ازاین مصالح مانند رس، شن، چوب و سنگ، حتی شاخه و برگ طبیعی هستند و بسیاری دیگر از آنها نیز توسط انسان ساخته و استفاده می شوند و در زمره مواد مصنوعی هستند. ساخت مصالح ساختمانی در بسیاری از کشورها یک صنعت مستقل بوده و از آن در تجارت استفاده می شود. در ادامه این مقاله با معرفی انواع مصالح ساختمانی بر اساس جنس آنها و مناقصات و مزایدات در این حوزه، با مجله هزاره همراه شوید.

انواع مصالح ساختمانی بر اساس جنس

مصالح ساختمانی بر اساس جنسی که دارند به دو دسته مصالح مرکب و مصالح ساده تقسیم می شوند.

مصالح ساده

مصالح ساده آن دسته از مصالحی هستند که به صورت طبیعی یا مصنوعی بوده اما مواد تشکیل دهنده آنها مشابه است. مصالحی مانند شن، آجر، سیمان و بلوک از جمله مصالح ساده به شمار می روند.

مصالح مرکب

مصالح مرکب اما بر خلاف مصالح ساده به مصالح طبیعی یا مصنوعی گفته می شود که در تولید آنها چند ماده استفاده شده است. انواع  ملات، بتن و ایزوگام در دسته بندی مصالح مرکب قرار می گیرند.

مصالح ساختمانی

مناقصات و مزایدات مصالح ساختمانی

بسیاری از سازمان هایی که اقدام به ساخت و ساز می کنند برای تهیه مصالح ساختمانی خود اقدام به برگزاری انواع مناقصات در حوزه مصالح ساختمانی می کنند. با این کار و با یک فراخوان عمومی شرکت های پیمانکار در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده و اقدام به ارسال مدارک و اسناد مورد نیاز می کنند. در صورت تایید از سوی مرجع مناقصه گزار شرکت های پیمانکار وارد رقابت شده و آن شرکتی برنده مناقصه خواهد بود که کیفیت لازم را در مصالح مورد نیاز خود داشته باشد و قیمتی کمتر از دیگر رقبا پیشنهاد بدهد. پس از این مرحله قراردادی ما بین دو طرف معامله منعقد خواهد شد که بر اساس آن وظایف هر دو طرف به صورت دقیق ذکر شده و زمان شروع و پایان قرار داد نیز در آن قید می شود.

از سوی دیگر در این حوزه مزایداتی نیز برگزار می شود. بسیاری از سازمان هایی که دیگر نیازی به مصالح نو باقی مانده یا مصالح استفاده شده ندارند، اقدام به فروش آنها می کنند. در این زمینه اشخاص حقیقی یا حقوقی که این مصالح را به بالاترین قیمت خریداری کنند؛ برنده مزایده خواهند بود. این مصالح می تواند انواع میلگرد، آهن آلات، سنگ آهن، تیر آهن و انواع  آهن آلات ساختمانی ،چوبی و پلاستیکی  و غیره باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های انواع درب، پنجره، نما» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مزایده, مزایده مصالح ساختمان, مصالح ساختمانی, مناقصه, مناقصه مصالح ساختمان, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 146 تاريخ : سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت: 18:00

ورود بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز

عضو شورای عالی کانون صرافان خبر داد: احتمال تعدیل نرخ ارز در روزهای آینده و به منظور ساماندهی بازار ارز توسط بانک مرکزی وجود دارد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

ساماندهی ساز و کار مناسب بازار ارز

عضو شورای عالی کانون صرافان اعلام کرد: به دستور ویژه رییس کل بانک مرکزی قرار بر این شده است که با استفاده از تمهیدات ویژه، ساز و کاری مناسب برای بازار ارز و تنظیم آن در نظر گرفته شود. این کار به ساماندهی بازار ارز کمک قابل توجهی خواهد کرد.

کامران سلطانی زاده افزود: طی جلسه ای که کانون صرافان با رییس کل بانک مرکزی داشته اند؛ بانک مرکز تمهیدات خوبی را در ارتباط با ساماندهی بازار غیر رسمی ارز در نظر گرفته است که به زودی خبرهای خوبی در ارتباط با صرافی های رسمی شنیده خواهد شد.

این عضو شواری عالی کانون صرافان ایرانیان اضافه کرد: در طی این جلسه دغدغه ها  و مشکلات صرافان در ارتباط با تنوع نیاز ارزی، جلوگیری از فعالیت شبکه‌های غیررسمی در بازار ارز، واقعی شدن اختلاف نرخ ارز و افزایش ساعات کاری بازار متشکل ارزی مطرح شده است.

او اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان این کانون از رئیس کل بانک مرکزی خواستند تا شرایطی ایجاد کند که نیازها و تنوع ارزی در شبکه رسمی صرافی های کشور فراهم شود. زیرا به دلیل شرایط قانونی مردم به ناچار مجبور شده اند که نیازهای ارزی خود را از شبکه های غیر رسمی تهیه کنند. به همین دلیل هم پیشنهاد دادیم که یک ساز و کار معقول برای صرافی ها تدوین شود که این تنوع ارزی توسط صرافی های رسمی فراهم شود. با این کار از خرید مردم به صورت غیر رسمی جلوگیری شده و آنها ضرر نخواهند کرد.

سلطانی زاده در ادامه افزود: کانون صرافان خواستار واقعی تر شدن اختلاف نرخ ارز آزاد و مسافری است. پس انتظار می رود که نرخ ارز تعدیل شده تا از سودجویی برخی از افراد در این زمینه جلوگیری شود. در واقع کانون صرافان ایران به دنبال این ساز و کار است تا ساعات کاری صرافی ها نیز افزایش پیدا کرده و نیازهای ارزی و تنوع ارزی مردم نیز پاسخ داده شود. این کار، تنش موجود در بازار را نیز کمتر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امید بر این است که صرافی های رسمی بتوانند خدماتی را که مردم نیاز دارند ارائه دهند. زیرا زمانی که مردم بتوانند خدمات رسمی خود را در زمینه بازار ارز در صرافی های رسمی تحت نظر بانک مرکزی و در سامانه های رسمی پیدا کنند؛ دیگر نیازی نیست که به فضای غیر رسمی مراجعه کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های امروز» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : ارز دیجیتال, بانک مرکزی, مزایده, مزایده بانک, مناقصه, نرخ ارز, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 159 تاريخ : سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت: 17:48

بحران کم آبی

معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: استان های یزد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان با تنش آبی شدید روبرو هستند و باید برای مقابله با کم آبی برنامه ریزی شود. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

کم آبی، معضل جدی استان یزد

محمد هادی زاهدی  وفا، معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در جریان سفر خود به یزد، با اشاره به محدودیت جدی آب در استان های یزد، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان گفت: اجرای خط پدافندی یزد برای  جبران نیاز و رفع تنش آبی در این استان در اولویت ما است.

وی در جریان سفر یک روزه خود به یزد، از طرح های آبی این استان بازدید کرده و بر تلاش به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام آبی و تامین آب پایدار در این استان تاکید کرد. زاهدی وفا گفت: اجرای خط پدافند یزد باید سرعت بیشتری پیدا کند و این طرح علی رغم تاخیری که داشته است باید در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: دولت هم با همکاری بخش خصوصی برای حل مشکلات آبی استان با مدیران استان یزد همراهی خواهد کرد. دولت برنامه های آبی کشور را در اولویت فعالیت های خود قرار داده است و تکمیل طرح های نیمه تمام در حوزه آب، برق، گاز، راه آهن و ارتباطات، جزو اولویت های دولت فعلی است. این کار نیاز به همکاری مدیران در حوزه های مختلف به منظور مقابله با کم آبی دارد.

زاهدی اضافه کرد: چهار استان یزد، خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان با محدودیت جدی آب روبرو هستند و برای این چهار استان کشور، برنامه‌های خاص کوتاه مدت مقابله با کم آبی در نظر گرفته شده است. باید ناهماهنگی های گذشته، آسیب ‌شناسی و کم‌کاری‌های صورت گرفته بررسی شود و مدیریت بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

زاهدی وفا با اعلام آمادگی به منظور اجرای انتقال خط دوم آب از خلیج فارس و دریای عمان به این استان گفت: امیدوار هستیم که با همکاری و همراهی همه مدیران استان یزد و وزارت نیرو بتوانیم به مردم استان این اطمینان را بدهیم که به لحاظ تامین آب شرب دچار بحران نخواهند شد.

زاهدی وفا در این سفر یک روزه به استان یزد، از طرح های آبی این استان از جمله رینگ آبرسانی شهر یزد، مخزن ۵۰ هزار متر مکعبی یزد در حال ساخت و طرح پدافندی تامین آب شرب استان در شرایط اضطراری از خط انتقال صنعت، بازدید کرده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های پیمانکاری آب و فاضلاب، منابع طبیعی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : بحران کم آبی, پیمانکاری آب و فاضلاب, خشکسالی, مناقصات آب وفاضلاب, مناقصه منابع طبیعی, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 120 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 14:57

شرکت طبخ و توزیع غذا

یکی از فعالیت هایی که این روزها در ارتباط با آن اقدام به ثبت شرکت می شود؛ طبخ غذا است. تنوع غذا در کشور ما و به خصوص در میان اقوام مختلف موجب شده است تا شرکت های زیادی در این زمینه به ثبت برسد. شرکت‌هایی که در ارتباط با طبخ غذا ثبت می‌شوند؛ به فعالیت در حوزه های مختلفی مانند پخت و پخش غذا جهت اجرای مراسم شادی و مهمانی ها ، همکاری در مناقصات دولتی و خصوصی ، ارائه سرویس به سازمان ها ، ارائه سرویس و خدمات به شخصیت های حقوقی و حقیقی و همچنین دولتی و خصوصی ، سرویس دهنده ایاب ذهاب و غیره می پردازند. اما برای ثبت شرکت طبخ غذا چه باید کرد و شرایط ورود این شرکت ها به مناقصات دولتی و خصوصی به چه صورت است؟ در ادامه با پاسخ این سوالات، همراه مجله هزاره باشید.

مراحل ثبت شرکت طبخ غذا

برای ثبت این دسته از شرکت‌ها لازم است متقاضی به سامانه اینترنتی اداره ثبت شرکت به آدرس اینترنتی irsherkat.ssaa.ir مراجعه کرده و ثبت نام اولیه را انجام دهد. مراحل ثبت نام به شرح زیر است:

  •  تکمیل مشخصات متقاضی
  • انتخاب ۵ نام شرکت به ترتیب اولویت
  • تعیین موضوع و قالب فعالیت شرکت
  • درج آدرس و تلفن شرکت و دفتر مرکزی متقاضی
  • تعیین سرمایه اولیه با توجه به نوع شرکت
  • درج مشخصات تمامی اعضاء و میزان سهام
  • ارزیابی و بررسی تمامی مدارک توسط کارشناسان مربوطه
  • اخذ تاییدیه ( قبول درخواست یا رد درخواست و ارجاع مجدد به متقاضی برای رفع نقص)
  • ارسال مدارک از طریق پست به آدرس درج شده در تاییدیه
  • درج بارکد پستی در سامانه

با ارسال مدارک از طریق پست این احتمال وجود دارد که پرونده شما رد شود و به نشانی شما برگشت داده شود؛ یا آنکه اعلام رفع نقص شده و مدارک به منظور رفع نقص به نشانی شما برگشت داده شود. اگر مدارک  و شرایط شما مورد پذیرش باشد در این صورت نیاز است که خود شخص متقاضی یا وکیل او که در سامانه‌ای که به آن در بالا اشاره کردیم، قید شده است؛ به صورت حضوری و با همراه داشتن اصل وکالت نامه و دیگر مدارک به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کند و پس از پرداخت هزینه های قانونی و امضا در دفاتر مورد نیاز مدارک شرکت ثبت شده را دریافت کند.

در آخرین مرحله از مراحل ثبت شرکت طبخ غذا شما با مراجعه به سامانه روزنامه رسمی و پرداخت هزینه انتشار آگهی روزنامه رسمی ثبت تاسیس شرکت، شما مجددا به سایت وارد شده و هزینه انتشار آگهی رسمی ثبت تاسیس شرکت خود را می پردازید.

مناقصه طبخ غذا

شرایط ورود شرکت طبخ غذا به مناقصات

بسیاری از سازمان‌های کوچک یا بزرگ دولتی برای بخش طبخ غذای خود نیروهایی را به صورت پیمانکاری از بیرون استخدام می‌کنند. در این زمینه شرکت های طبخ غذا می توانند با به عهده گرفتن این کار فعالیت های خود را گسترش داده و به معرفی بیشتر خود بپردازند. در این صورت مشتریان دائمی نیز پیدا خواهند کرد. سازمان ها این کار را از طریق برگزاری مناقصه انجام می دهند. چند شرکت طبخ غذا با ورود به این مناقصات به رقابت با هم پرداخته و در صورتی که کیفیت مورد نظر را داشته باشند و قیمتی مناسب را پیشنهاد بدهند برنده مناقصه خواهند شد.

یکی از شرایطی که از سوی سازمان های مناقصه گزار از شرکت های طبخ غذا مطالبه می‌شود؛ HSE PLAN شرکت های پیمانکار طبخ و توزیع غذا است. بنابراین شرکت های پیمانکاری طبخ  غذا و توزیع غذا رستورانی یا کترینگ های غذایی به منظور ورود به مناقصه حتما به گواهینامه HSE یا طرح HSE PLAN نیاز خواهند داشت.

اما اچ اس ای پلن (HSEPLAN) چیست؟  اچ اس ای پلن (HSEPLAN) طرحی با هدف فراهم کردن ایمنی و بهداشت و حفاظت از محیط زیست پیمانکار جهت انجام کلیه فرآیند های اجرایی و یا کارگاهی است. در واقع پیمانکاران طبخ غذا باید با داشتن یک نقشه راه از پیش تعیین شده توسط مسئول ایمنی خود فرآیند های خود را انجام بدهند. HSEPLAN  به دیگر عبارت به ایمنی و بهداشت در محل کار اشاره می کند و به دنبال آن نیز روش هایی  را پیشنهاد می دهد که به کارکنان مجموعه و محیط زیست آسیبی وارد نشود.

این طرح عمدتا توسط کارشناسان ایمنی، افسر ایمنی یا مسئول ایمنی کارگاه تدوین شده و برای اجرایی شدن به تایید مدیریت و کمیته فنی اجرا می رسد. در این طرح به صورت دقیق مشخص می شود که در کارگاه چه خطرات احتمالی و ریسک هایی وجود دارد و برای جلوگیری از این خطرات چه مواردی باید اجرایی شود. مسئول اجرای طرح اچ اس ای پلن  نیز افسر ایمنی یا مسئول ایمنی است و در صورتی که اتفاقی رخ بدهد او مسئول هر گونه اتفاق و حادثه ای خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های آشپزخانه و سلف سرویس» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : آشپزخانه صنعتی, پیمانکار طبخ غذا, تجهیزات آشپزخانه, سلف سرویس, مناقصه, مناقصه طبخ غذا, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 14:46

تولید برق

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران خبر داد: در سال جاری با همکاری چند شرکت دانش بنیان توانستیم ظرفیت تولید برق را در کشور توسعه دهیم. در این زمینه حدود هزار و ۱۳ مگا وات به میزان تولید برق در کشور اضافه شد. در ادامه این خبر همراه مجله هزاره باشید.

افزایش دما و نیاز به تولید برق بیشتر

مصطفی رجبی مشهدی، از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در این زمینه گفت: با توجه به افزایش دما در کشور پیش بینی بر این اساس بود که میزان مصرف برق افزایش پیدا کند. در روز ۱۶ خرداد مصرف برق به ۶۰ هزار مگا وات رسید که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رکورد جدیدی را ثبت کرده است.

وی اضافه کرد: در صورت همکاری مردم و صرفه جویی در مصرف برق شرایط پایدار و بدون خاموشی خواهیم داشت. تا به امروز نیز در هیچ جای کشور خاموشی ناشی از کمبود برق نداشته‌ایم اما اگر حوادثی در برخی مناطق به وجود آمده باشد؛ ناشی از افزایش بار شبکه است.

رجبی مشهدی در ارتباط با نداشتن خاموشی در سال جدید نیز گفت: در سال جدید تا به حال خاموشی نداشته‌ ایم و بخشی از این مساله از تعمیر و نگهداری صحیح نیروگاه های موجود ناشی می‌شود. عمدتا تعمیرات تا پایان خرداد ماه طول می کشید اما در سال جاری تا پایان اردیبهشت این تعمیرات نیروگاهی به پایان رسیده است.

تولید برق

همکاری شرکت های دانش بنیان در تولید برق

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه نیروگاه های موجود قابلیت تولید برق بیشتری را دارند؛ اضافه کرد: در سال جاری با همکاری شرکت های دانش بنیان توانسته ایم ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهیم. این افزایش حدود هزار و ۱۳ مگا وات است. در بخش توسعه نیز برای تولید برق حدود ۵ هزار مگا وات برنامه ریزی شده است که اغلب این نیروگاه ها آماده تولید برق هستند.

وی در ارتباط با تغییر در تعرفه های برق نیز گفت: تعرفه های برق بهمن ماه سال گذشته ابلاغ شده و تغییری نداشته است. الگوی مصرف برق نیز در مناطق عادی کشور حدود ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است و آن دسته از مشترکان خانگی که مصرف آنها کمتر از این میزان باشد، هزینه قبض آنها در ماه کمتر از ۳۰ هزار تومان خواهد بود.

رجبی مشهدی در خصوص مدیریت مصرف برق واحدهای صنعتی اضافه کرد: تلاش شده است تا در واحدهای صنعتی بزرگ محدودیت برق هم زمان با دوره تعطیلات تابستانی و تعمیران اساسی این صنایع باشد تا لطمه ای به فعالیت آنها وارد نشود.

رجبی مشهدی از شهروندان خواست تا درجه وسایل سرمایشی خود را بر روی ۲۵ درجه تنظیم کنند و در ساعات اوج مصرف برق که از ۱۲ تا ۱۷ است؛ از وسایل برقی پرمصرف به صورت هم زمان استفاده نکنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های برق و نیروگاه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تولید برق, شرکت دانش بنیان, مناقصات برق, مناقصه, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 137 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 16:58

صنایع فولاد

نشست چالش‌های خصوصی سازی معادن در ایران با شرکت پنج چهره شناخته شده از فعالان معدن و صنایع فولاد کشور و به میزبانی پایگاه خبری ایراسین برگزار شد. در ادامه این خبر از مجله هزاره به موضوعات اشاره شده در این میز گرد بیشتر می پردازیم. پس با ما در ادامه همراه شوید.

نیاز صنایع فولاد مبارکه به برگزاری مناقصات و مزایدات و تامین مواد اولیه

در این نشست، محمد حسن عرفانیان، مجری طرح فولاد مبارکه با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: چالش تامین مواد اولیه در صنایع فولاد مبارکه همواره وجود داشته و با وجود آنکه شرکت‌های معدنی خصوصی شدند؛ اما بعد از آن هم سهمیه خاصی برای فولاد مبارکه تامین نشد. در ارتباط با واگذاری معادن نیز اهلیت بسیار اهمیت دارد ولی در خیلی از واحدها این موضوع اتفاق نمی‌افتد و یا در برخی از اوقات اطلاعات نادرستی داده می‌شود.  برای مثال در برخی از مواقع پس از بازگشایی پاکت‌های قیمت گذاری در مزایده معدن به منظور خصوصی سازی خریدار خواستار مذاکره است.

بهرام شکوری، رئیس انجمن مس ایران و فعال اقتصادی در حوزه معدن نیز با اشاره به مناقصات در حوزه صنایع فولاد اذعان داشت: بسیاری از بهره برداران با تعهد ۹۵ درصد قیمت سنگ آهن در مناقصات صنایع فولاد شرکت می‌کنند. از  گذشته تا به امروز همواره یک کف و یک سقف در نظر گرفته می‌شد و در این بازه رقابت میان مناقصه گران انجام می‌شد. زمانی که عدد ۹۵ درصد اعلام می‌شود باید بدانید که رسیدن به این اعداد عملی نیست.

مناقصه فولاد

ناتوانی در اجرای مزایدات در حوزه صنایع فولاد

سید مصطفی فقری، مدیر استخراج مواد معدنی شرکت فولاد مبارکه در این نشست از نقش ضعیف حاکمیت در ورود به منطقه سیستان و بلوچستان گفت و اضافه کرد: ما در این منطقه رفت و آمدهایی داشتیم اما رفتارهای قومی و قبیله‌ای در این محدوده بسیار است و برای سرمایه گذاران و اجرای مناقصات و مزایدات امنیت خوبی وجود ندارد.

وی همچنین افزود: هزینه‌های پیشنهادی خرید معادن نیز بسیار بالا است و اشخاص درخواست حق دارند. حقوق دولتی در این منطقه در مسیر خود حرکت نکرده و محرومیت در این منطقه با شرایط فعلی ادامه خواهد داشت.

موضوع دیگری بحث عدم توازن است. فقری اضافه کرد: شرکت‌های معدنی از یک جایی به سمت فولاد رفتند  و سازنده فولاد شدند. فولاد مبارکه نیز در این زمینه فعال بود و شرکت هایی دیگر به این سمت حرکت کرده و منجر به راه اندازی گل گهر، چادرملو توسط بچه‌های فولاد مبارکه شد. موضوع فنی این شرکت ها نیز توسط فولاد مبارکه پشتیبانی می‌شود.

وی ادامه داد: در کرمان برای مزایدات در حوزه صنایع فولاد محدوده‌ هایی وجود دارد و به همین دلیل هم نمی‌ توان میزان بار را در این دست مناطق ارزیابی کرد. به دلیل نبود اطلاعات در این زمینه تنها افراد خاصی نیز این بخش را در دست دارند.

محمدحسن عرفانیان در پایان این نشست با اشاره به پیشران بودن فولاد مبارکه ادامه داد: تاریخچه اولیه فولاد مبارکه نشان می‌ دهد که این شرکت در سال ۱۳۶۳ طرح ملی فولاد را مطرح کرده است تا رفاه به شکلی برابر در کشور توزیع شود. بنابراین پیشران بودن به معنای آن است که بتوانیم اولین ها را رقم بزنیم و به همین دلیل هم فولاد مبارکه پیشران است. بنابراین باید از ظرفیت موجود برای استفاده از دانش نیروها در آن استفاده کرد تا به سمت دانش محور بودن پیش برود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های صنایع فولاد» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : صنایع فولاد, مزایده, مناقصات دولتی, مناقصه, مناقصه معدن, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 258 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 16:51

مزایده سیمکارت رند

بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای مختلف مجاز هستند که سیم کارت‌های با شماره رند را با قیمت بیشتری از سیم کارت‌های معمولی و  از طریق برگزاری مزایده به فروش برسانند. اگرچه فروش سیم کارت رند در بازار آزاد نیز متداول است اما اپراتورها نیز مدتی است که وارد بازار مزایده انواع سیم کارت شده‌اند. از جمله این اپراتورها به همراه اول و ایرانسل می‌توان اشاره کرد. سیم کارت‌هایی که شماره‌هایی رند دارند معمولا طرفداران زیادی داشته که حاضرند برای آنها قیمت بالایی نیز پرداخت کنند. اما شرایط مزایده در هر کدام از اپراتورهای تلفن همراه به شرحی است که در ادامه این مقاله از مجله هزاره آمده است:

مزایده سیم کارت همراه اول

همراه اول در جهت خدمت رسانی به هموطنان و ارائه شماره‌ های رند از طریق برگزاری مزایده سیم کارت به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت  rond.mci.ir اقدام به فروش و مزایده انواع شماره‌های رند می‌کند. در این زمینه متقاضیان این شماره های رند باید شرایط و ضوابط مربوط به شرکت در این معاملات را پذیرفته و اطلاعات مورد نیاز شرکت همراه اول را وارد کنند. در این سامانه اطلاعات باید به شکل صحیح و شناسنامه‌ای وارد شود.

سپس متقاضیان سیم کارت رند همراه اول برای ورود به فرایند مزایده نیاز دارند تا رقم ودیعه‌ای را نیز به صورت آنلاین واریز کنند. این رقم درواقع معادل ۲۰ درصد از مبلغ پایه شماره تلفن همراه مد نظر آنها است. اعتبار زمانی مزایده نیز دارای دو شرط است که هر دو باید صورت بگیرد تا مزایده به انجام برسد. شرط اول آن است که زمان قانونی مزایده باید به اتمام برسد و باید توجه داشته باشید که این شرط برای هر مزایده‌ای تغییر خواهد کرد. زمان قانونی مزایده در شروع هر مزایده اعلام می‌شود. شرط دیگر نیز آن است که از آخرین پیشنهاد قیمت بر روی یک شماره، باید ۸ ساعت گذشته باشد. اگر پیشنهاد جدید اعلام شود، قبل از پایان یافتن مدت زمان مزایده، مدت زمان مزایده برای یک دوره ۸ ساعته دیگر نیز تمدید خواهد شد.

مزایده سیم کارت ایرانسل

همه افراد حقیقی و یا حقوقی می‌توانند با مراجعه به پورتال شماره‌های رند سیم کارت ایرانسل به آدرس https://shop.irancell.ir/fa/rond اقدام به خرید این شماره‌های رند سیم کارت ایرانسل کنند. همه شماره‌های موجود این سیم کارت‌ها بر روی پرتال حداقل به مدت یک هفته به حراج گذاشته می‌شود و اگر مزایده شماره‌ای بیشتر از ۷ روز طول بکشد، پیشنهاد جدیدی در ساعات پایانی حراج ارائه می‌شود و ۶ ساعت به زمان مزایده نیز اضافه می‌شود. این پروسه تا زمانی ادامه دارد که آخرین پیشنهاد قبل از ۶ ساعت پایانی مزایده ارائه شود. برنده مزایده در این روند در واقع آخرین فرد پیشنهاد دهنده است. برنده مزایده از زمان پایان یافتن مزایده ۴۸ ساعت فرصت دارد تا اقدام به پرداخت و تکمیل فرایند خرید سیم کارت کند.

سیم کارت مزایده ای

بنابراین پس از اتمام هر مزایده سیم کارت ایرانسل، شخصی که بالاترین پیشنهاد را ثبت کرده به عنوان برنده مزایده شناخته می‌شوند و دو نفر بعدی نیز به عنوان رزرو اول و رزرو دوم انتخاب می‌شوند. این دو نفر دارای بالاترین پیشنهاد بعد از فرد برنده هستند. رزرو دوم و سوم در صورتی برنده خواهند بود که تفاوت قیمت پیشنهادی آنها با برنده قبلی از مجموع سپرده شرکت در مزایده برنده اول و دوم بیشتر نباشد. اعتباری یا دائمی بودن شماره رند نیز با توجه به نظر فرد برنده تعیین خواهد شد. در صورتی که برنده نوع دائمی سیم کارت را انتخاب کند مبلغی نیز به قیمت نهایی مزایده سیم کارت اضافه خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های سیم کارت » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : سیم کارت ایرانسل, سیم کارت همراه اول, مزایده, مزایده سیم کارت, مزایده مخابرات, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 260 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 15:56

برق فولاد

با توجه به محدودیت‌های اعمال شده برق برای صنایع و ابلاغ آنها به واحدهای فولاد سازی، انجمن تولید کنندگان فولاد ایران نسبت به محدودیت برق فولاد اعتراض کرد و اعلام کرد: همه خاموشی‌ها در کشور باید در همه صنایع و با برنامه ریزی کارشناسانه انجام شود. در ادامه این خبر همراه با مجله هزاره باشید.

اعتراض انجمن فولاد به اعمال محدودیت برای برق فولاد

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پاسخ به اعمال محدودیت های مصرف برای این تولیدکنندگان کشور، در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار اصلاح این محدودیت‌ها شد. به دنبال ابلاغ محدودیت مصرف برق فولاد، دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد ایران اعلام کرد: باید با تدابیر کارشناسی، محدودیت تامین برق در کشور میان همه صنایع توزیع شود تا کارخانه‌های فولادی کشور دچار خسارت کمتری شوند.

سید رسول خلیفه سلطانی بخشنامه‌های صادر شده از سوی شرکت برق منطقه ای به تولید کنندگان فولاد کشور را بر خلاف انتظار عنوان کرده و هشدار داده است که این اتفاق حتی ممکن است منجر به تعطیلی سه ماهه کارخانه‌های تولید کننده به خصوص در بخش خصوصی شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان فولاد در نامه خود به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ فولاد ایران حدود شش میلیون تن از برنامه هدف گذاری خود عقب افتاده است که این موضوع موجب خسارت چهار میلیارد دلاری به اقتصاد این صنعت شده است. از اصلی‌ترین دلایل این امر محدودیت انرژی در صنعت فولاد بوده است.

وی در ادامه این نامه اضافه کرد: عمده بار خاموشی سال گذشته متوجه برق فولاد بوده است و انتظار می‌رفت تا در سال جاری با اتخاذ تدابیر کارشناسی، محدودیت برق فولاد کمتر شده و این محدودیت میان همه صنایع توزیع شود تا صنعت فولاد کشور متحمل خسارت کمتری شود. در حالیکه بخشنامه‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های برق منظقه‌ای به تولید کنندگان فولاد کشور نشان می‌دهد که این محدودیت‌ها همچنان وجود دارد. این مساله موجب تعطیلی سه ماهه تقریبا تمام کارخانه‌های تولید کننده فولاد به خصوص در بخش خصوصی خواهد شد.

خلیفه سلطانی در ادامه این نامه اشاره می‌کند: کاهش تولید فولاد موجب افزایش قیمت محصولات پایین دستی مانند لوازم خانگی، لوله و پروفیل و لوازم ساختمانی و حتی خودرو خواهد شد. بنابراین با هدف تنظیم بازار داخلی و توسعه صادرات فولاد کشور، بهتر است در شرایط تحریم و نیاز ارزی کشور تصمیماتی اتخاذ شود تا محدودیت های اعمال شده برای تولید کنندگان با سرعت اصلاح شود.

دبیر انجمن فولاد کشور همچنین در زمینه مشارکت در مطالعات کارشناسی برای مدیریت منصفانه محدودیت‌های انرژی کشور اعلام آمادگی کرد تا با این کار خسارت وارد شده به تولید کنندگان کاهش یابد.

ابلاغیه شرکت برق به فولاد سازان برای محدودیت برق فولاد

بر اساس ابلاغیه های صادر شده از سوی شرکت‌های برق منطقه‌ای مصرف برق فولاد در واحدهای مختلف در بازه زمانی ۱۵ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه با محدودیت مصرف برق و بر اساس یک جدول مشخص ابلاغی روبرو خواهد بود. علاوه بر این شرکت‌های برق نیز هشدار داده‌اند که بر اساس مصوبه کاهش مصرف برق صنایع، در صورت عدم رعایت سهمیه‌ های ابلاغ شده، توسط مشترکان، علاوه بر افزایش بهای برق تا دو برابر تعرفه موجود، برای مصرف برق مازاد بر سهمیه تعیین شده، با اعلام قبلی، نسبت به قطعی برق واحد اقدام صورت می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های صنایع فولاد» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : شرکت برق منطقه ای, صنایع فولاد, فولاد, مناقصه فولاد, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 115 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 15:49

مدیریت مصرف برق

مدير عامل توانير اعلام كرد: اجراي برنامه هاي مديريت مصرف برق با توجه به شروع فصل اوج مصرف برق آغاز شده است. در ادامه اين خبر اقتصادي همراه با مجله هزاره باشيد.

اجراي متفاوت مديريت مصرف برق در کشور

آرش كردي، مديرعامل توانير با اشاره به شروع فصل اوج مصرف برق از آغاز اجرای برنامه های مديريتی مصرف خبر داد و اعلام كرد: در سال جاری به دنبال هماهنگی انجام شده با وزارت صمت و صنايع اين برنامه ها به صورت متفاوتی اجرا و مديريت خواهد شد.

كردی اضافه كرد: از همه صنايع خواسته شده است برنامه هاي تعطيلات و تعميرات خود را در زمان پيك مصرف برق به اجرا در بیاورند. به همين منظور نيز امضاي تفاهم نامه با صنايع از چندين ماه گذشته آغاز شده است تا برنامه ريزی دقيق تری انجام شود. زيرا طرح های مديريت مصرف زودتر آغاز مي شود و به صنايع نيز قبل از اجرا اطلاع رساني مي شود تا دچار خللی در توليد و مديريت بازار نشوند.

بر اين اساس صنايع تنها برنامه هاي تعطيلات و تعميرات سالانه خود را در زمان هايی كه صنعت برق اطلاع رسانی می كند به اجرا می گذارند كه اين موضوع مهم ترين ويژگي اين برنامه در سال جديد است.

مصرف برق مشتركان صنعتی

مدير عامل توانير علاوه بر اين با اشاره به مصوبه هيات وزيران در ارتباط با مشتركان صنعتی همكار با برق در فصل اوج مصرف اعلام كرد: بر اساس اين مصوبه مشتركانی كه با برنامه مديريت مصرف برق همكاری داشته اند در ماه های آينده جريمه نخواهند شد.

وی اضافه كرد: هماهنگي خوبی ميان وزارت خانه هاي صمت، نيرو و صنايع صورت گرفته است و اميد است با اجراي همه اين برنامه ها مديريت مصرف خوبي انجام شود.

كردي در ارتباط با بخش كشاورزی نيز گفت: بر اساس مشوق هاي در نظر گرفته شده در اين بخش و برنامه های تدوين شده مشتركان مي توانند در صورت استفاده نكردن از برق چاه هاي كشاورزي به مدت پنج ساعت در بازه زماني ۱۱ تا ۱۸ و انتقال زمان آبياری به ساعات ديگر از برق رايگان در ۱۹ ساعت باقي مانده در شبانه روز استفاده كنند. اين موضوع در تفاهم نامه همكاری آنها درج خواهد شد.

بر اساس اعلام مدير توانير، اين اقدام درواقع بر اساس اصول علمی در نظر گرفته شده است و آبیاری در ساعات گرم روز مغاير با اصول علمی است. به همين دليل هم برنامه های مديريت مصرف برق در بخش كشاورزی هم در ساعات گرم روز در نظر گرفته شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های تجهیزات و پیمانکاری قرائت کنتور» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : اخبار اقتصادی, برق و الکترونیک, صنعت برق, مزایده, مناقصه, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 247 تاريخ : چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت: 17:50

مزایده لوازم خانگی

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از تنظیم قیمت لوازم خانگی در بازار خبر داد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت حدود ۹۰ درصد از لوازم خانگی در بازار تنظیم شده است گفت: در سطح فروشنده‌ها ممکن است میان ۵ تا ۱۰ درصد نوسان در بازار داشته باشیم که این میزان طبیعی است.

محمد مهدی برادران با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به نگرانی مردن در ارتباط با کیفیت و قیمت لوازم خانگی آن را درست دانست و گفت: سوابق بسیاری از صنایع داخلی نشان داده است که این صنایع با تولید محصولات بی‌کیفیت نتوانسته‌اند سطح رضایت مشتری را به دست بیاورند و محصولات آنها در طول زمان دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل هم باید در حوزه سیاست گذاری و تعامل با صنایع لوازم خانگی از تولید کنندگان این لوازم حمایت شود تا تولید آنها رقابتی شده و کیفیت و قیمت به حد مطلوب مصرف کننده برسد. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

حمایت از تولید کنندگان لازمه تنظیم قیمت لوازم خانگی

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با حمایت از تولید کنندگان گفت: این حمایت از تولید باید منجر به تولید باکیفیت محصولات خانگی شده و این محصولات رقابتی و با قیمت مناسب به فروش برسند. این موضوع توسط ۱۲۰ واحد فعال در این زمینه به غیر از قطعه سازان لوازم خانگی پذیرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر بازار لوازم خانگی کاملا رقابتی نبوده و یک برند خاص یک سوم سهام بازار را در اختیار دارد که این به رهبری کردن بازار و افزایش قیمت منجر می‌شود. اگر تولید به مقیاس انبوه نرسد؛ رقابت نیز وجود نخواهد داشت و خدمات پس از فروش نیز با کیفیت پایینی عرضه خواهد شد. با افزایش سهم تولید کنندگان در بازار راه ورود کالای قاچاق نیز بسته خواهد شد.

تنظیم ۹۰ درصد قیمت لوازم خانگی

معاون وزیر صمت اعلام کرد قیمت ۲۲۰ قلم لوازم خانگی در بازار تنظیم شده است و در ماه‌های اخیر از تولید کنندگان خواسته شده است تا قیمت‌ها برای بازگشت اطمینان مصرف کنندگان در حد امکان تثبیت شود. بر این اساس قیمت ۲۲۰۰ قلم کالایی که اکنون می‌تواند در اختیار مردم قرار بگیرد مانند قیمت‌های یخچال، یخچال‌فریزر، لباسشویی و تلویزیون به پیش از دولت سیزدهم بازخواهد گشت و افزایش قیمت آنها اندک و تعاملی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰، درمجموع ۱۶.۵ میلیون واحد انواع لوازم‌خانگی تولید شده است، افزود: در سال جاری هم تولید ۱۷.۵ میلیون واحد لوازم‌خانگی هدف ‌گذاری شده است.  علاوه بر این، برای سال آینده ۱۹ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۳، تولید ۲۲ میلیون دستگاه و برای سال ۱۴۰۴، تولید ۲۴.۵ میلیون دستگاه هدف‌گذاری شده است. در این زمینه قاچاق لوازم خانگی نیز سهم چشم گیری دارد یعنی در مجموع شش میلیارد دلار حجم بازار لوازم‌خانگی کشور است که اکنون ۱.۷ میلیارد دلار آن در اختیار کالای قاچاق است و این عدد در این زمینه عدد قابل توجهی است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایدات لوازم خانگی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : تنظیم بازار, خبر اقتصادی, لوازم خانگی, مزایده, مناقصه, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 266 تاريخ : چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت: 17:43

مناقصه شرکت دخانیات

همه مناقصاتي كه ميان شركتها برگزار ميشود دارای قانون تصويب شده اي است كه در اين قانون و بخشي از آن فراخوان مناقصه نيز تعريف شده است. در واقع فراخوان مناقصه فراخوانی است كه توسط مناقصه گزار و حدود دو تا سه نوبت حداقل در يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار كشوری يا استانی و ديگر شبكه های اطلاع رساني منتشر مي شود. ما در اين مقاله از مجله هزاره به بررسي مفاد فراخوان مناقصه و برگزاری مناقصه برای احيا كارخانه دخانيات سقز می پردازيم. در ادامه ما را همراهي كنيد.

فراخوان مناقصه

مناقصه گزار برای برگزاری هرچه بهتر يك مناقصه در چهارچوب قانون عمل كرده و اعلاميه عمومي مناقصات خود را بايد بين دو تا سه نوبت و حداقل در يكي از روزنامه های كثيرالانتشار كشوري يا استاني منتشر كند. براي اين كار مناقصه گزار همچنين مي تواند از شبكه هاي اطلاع رساني مانند شبكه هاي اجتماعی و سايت هاي مختلف معرفي مناقصات و مزايدات مانند وب سايت هزاره هم استفاده كند.

مفاد فراخوان مناقصه

مفاد فراخوان مناقصه بايد شامل موارد زير باشد:

  • نام و نشانی مناقصه ‌گزار
  • نوع، کمیت و کیفیت کالا یا خدمات
  • نوع و مبلغ تضمین شرکت در مناقصه
  • محل، زمان و مهلت دریافت اسناد، تحویل و گشایش پیشنهادها
  • مبلغ برآورد شده معامله و مبانی آن (در صورتی که تعیین آن میسر یا به مصلحت باشد) . در مواردی که فهرست بهای پایه وجود دارد، برآورد طبق فهرست یاد شده تهیه می‌شود.

درصورتی‌ که‌ نیاز به‌ برگزاری‌ مناقصه‌ در سطح بین ‌المللی‌ باشد، یا استفاده‌ از تسهیلات ‌اعتباری‌ خارجی‌ مطرح‌ باشد، باید با کسب‌ مجوزهای‌ مورد نياز و با رعایت‌ موازین‌ قانوني‌ حداکثر استفاده‌ از توان‌ فنی‌، مهندسی‌، تولیدی‌ و صنعتی‌ و اجرائی‌ کشور مصوب‌۱۲/۱۲/۱۳۷۵ آگهی‌ مربوط‌ در یکی‌ از روزنامه‌های‌ کثیرالانتشار و حداقل‌ یک‌ نوبت‌ دریکی‌ از روزنامه‌های‌ انگلیسی‌ زبان‌ داخل‌ و یک‌ مجله‌ یا روزنامه‌ بین‌المللی‌ مرتبط‌ با موضوع ‌مناقصه‌، منتشر شود.

فراخوان مناقصه دخانیات

مناقصه احيا كارخانه دخانيات سقز

با توجه به اينكه احيا كارخانه دخانيات سقز از جمله مطالبات مردمی است؛ نماينده مردم شهرستان سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی اعلام كرده است كه آماده سازی سالنهای اين مجموعه و با اعتبار ۵۸۰ ميليارد ريال وارد مرحله فراخوان مناقصه شده است.

نماينده سقز و بانه اعلام كرده است كه سقز بايد با عزم جهادي و تلاش شبانه روزي از طريق جذب اعتبارات مناسب از طريق مناقصات، به جايگاه سابق خود برسد. به همين منظور هم در جريان سفر رييس جمهور به استان كردستان اعتبارات خوبي براي توسعه اين شهرستان پيش بيني و در نظر گرفته شده است. يكي از اين اعتبارات مربوط به کشاورزی با پنج هزار و ۵۰۰ ميليارد ريال اعتبار است. مورد ديگر احيا كارخانه دخانيات سقز است كه وارد مرحله فراخوان مناقصه شده است.

سقز با دارا بودن بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های شرکت دخانیات ایران» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : احیای کارخانه, دخانیات, مناقصات دخانیات, مناقصه, مناقصه خرید سیگار, مناقصه شرکت دخانیات, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 117 تاريخ : چهارشنبه 18 خرداد 1401 ساعت: 17:38

نهضت ملی مسکن

معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرده است که پالایش نهایی متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد ماه‌ ادامه خواهد داشت. با ادامه این روند متقاضیان قطعی به بانک‌ها معرفی شده تا اقدام به افتتاح حساب کرده و پس از آن مراحل اتصال به پروژه‌های تامین زمین و اجرایی شدن عملیات صورت بگیرد. در ادامه این خبر همراه با مجله هزاره شوید.

نهضت ملی مسکن از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است که طرح نهضت ملی مسکن از جمله برنامه‌های کلان دولت سیزدهم است که در بخش مسکن احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در طول ۴ سال را در برنامه قرار خواهد داد. این طرح به ساخت مسکن در شهرها و روستاها می‌پردازد و بر این اساس ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در مناطق شهری و ۸۰۰ هزار  واحد در مناطق روستایی ساخته خواهد شد.

بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان، بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار متقاضی مسکن در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس tem.mrud.ir  ثبت نام کرده‌اند که سه شرط اولیه تاهل، عدم استفاده از تسهیلات دولتی و عدم مالکیت در میان آنها بررسی شده است. اسامی این متقاضیان برای پالایش نهایی یعنی شرط چهارم ” سابقه سکونت ” به اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرهای جدید ارجاع شده است.

پالایش نهایی متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد ماه

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که پالایش نهایی متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد ماه انجام خواهد گرفت و پس از آن وارد مرحله عملیاتی و اجرایی خواهد شد. در این زمینه تعداد پروژه‌های شروع شده در مناطق شهری ۵۳۰ هزار واحد و تعداد پروژه‌های آغاز شده در مناطق روستایی ۱۶۰ هزار واحد است. همچنین تعداد پروژه‌های کلنگ زنی شده نیز در مناطق شهری حدود ۳۲۱ هزار واحد اعلام شده است.

همچنین سقف تسهیلات در نهضت ملی مسکن از ۱۰۰ میلیون تومان به ۴۵۰ میلیون تومان برای شهر تهران،  ۴۰۰ میلیون تومان برای دیگر کلان ‌شهرها، ۳۵۰ میلیون تومان برای مراکز استان، ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر مناطق شهری و ۲۵۰ میلیون تومان برای مناطق روستایی به‌ازای هر واحد و همچنین افزایش دوره بازپرداخت از ۱۲ سال به ۲۰ سال تغییر کرده است.

علاوه بر این ثبت ‌نام از تعداد بیش از ۲۳ هزار سازنده برای  دریافت تسهیلات ساخت مسکن به استعداد ۱۳۶,۳۱۶ واحد مسکونی صورت گرفته است. اقداماتی همچون: آغاز عملیات اجرایی ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی، کلنگ‌زنی ۳۲۱ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، انعقاد تفاهم ‌نامه با نهادهای حمایتی (کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی) و همچنین سازمان اوقاف برای تامین مسکن ۵۲۰ هزار تحت پوشش فاقد مسکن این نهادها در شهرها و روستاهای کشور، برآورد زمانی و مکانی میزان مصالح ساختمانی موردنیاز برای احداث ۴ میلیون واحد مسکونی و انجام هماهنگی با وزارت صمت برای تأمین مصالح موردنیاز نیز از جمله فعالیت‌هایی است که در راستای انجام پروژه نهضت ملی مسکن تا به امروز در سراسر کشور صورت گرفته است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های ساخنمان و ابنیه» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مزایده, مزایده املاک, مناقصات, نهضت ملی مسکن, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 16:11

 

مزایده ملک

همانطور که در مقالات گذشته نیز گفتیم؛ مزایده به معنای در معروض فروش قرار دادن کالا یا خدماتی است که در آن کالا یا خدمات به بالاترین قیمت پیشنهادی تعلق می‌گیرد. در فرایند مزایده اموال دولتی یا خصوصی و اموالی که با حکم مراجع قانونی و قضایی توقیف شده است برای فروش عموم قرار داده می‌شود. فردی که بتواند این اموال را با بالاترین قیمت پیشنهادی خریداری کند؛ برنده مزایده خواهد بود. یکی از این اموال ملک مزایده‌ای است که در ادامه به تعریف بیشتر و مشکلات خرید آن می‌پردازیم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

ملک مزایده‌ای چیست؟

ملک مزایده‌ای ملکی است که صاحب آن به دلیل آنکه ملک در تصرف فرد یا افراد دیگری به هر دلیل قرار دارد؛ مجبور است به دلیل دشوار بودن یا طولانی بودن روند رفع تصرف  با قیمتی پایین‌تر از عرف بازار مسکن، آن ملک را به مزایده بگذارد تا بتواند با رقمی کمتر آن ملک را به فروش برساند. مالک آنها می‌تواند شخصی حقیقی یا حقوقی باشد و با توجه به نقصی که ملک او دارد که همان تصرف از طریق دیگر افراد است، باید یا آن را رفع تصرف کند یا آنکه با قیمتی پایین‌تر و با تخفیف به برنده مزایده تحویل بدهد. با این کار او رفع تصرف از ملک یا آپارتمان خود را نیز به او واگذار می‌کند.

فروشنده این املاک عمدتا از نظر کارشناس رسمی برای قیمت گذاری ملک خود استفاده می‌کند. کارشناسان هم با در نظر گرفتن قیمت منصفانه روز و شرایط دیگر ملک اقدام به قیمت گذاری آن می‌کنند. با این شرایط وضعیت متعادلی به وجود می‌آید که بر اساس آن فروشنده می‌تواند نیاز مالی فعلی خود را برطرف کرده و خریدار هم به دلیل وجود معارض یا متصرف آن ملک را به قیمتی پایین‌تر از ارزش واقعی خریداری می‌کند.

مشکلات خرید ملک مزایده‌ای

اگر چه اسم فرایندی که برای ملک مزایده‌ای صورت می‌گیرد، مزایده است اما در این نوع به دلیل آن که معارض در این قضیه وجود دارد اما ملک با قیمتی پایین‌تر از عرف بازار فروخته می‌شود. علاوه بر مزایداتی که توسط ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار می‌شود و در آنها املاک مختلفی مانند زمین و خانه مسکونی یا اداری و غیره برای فروش وارد فرایند مزایده می‌شود؛ بسیاری از مزایده املاک از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی برگزار می‌شود که به دلیل مشکل دار بودن ملک مانند معارض داشتن و غیره بررسی آنها به فرد دیگری واگذار می‌شود. این مشکلات و حل آنها به دلیل آنکه در توان مالک اولیه آن ملک نیست؛ به فرد خریدار منتقل شده و به همین دلیل هم تخفیفاتی برای فروش ملک مزایده‌ای در نظر گرفته می‌شود.

ملک مزایده ای

اگرچه در اغلب اسناد مزایده‌ای مالک اولیه در ارتباط با رفع تصرف ملک از سوی برنده مزایده تاکید می‌کند؛ اما بسیاری از افراد هم به این موضوع بی‌توجه بوده و پس از آنکه مزایده برگزار شد و برنده نهایی معلوم شد؛ در مواجهه با آن دچار مشکلاتی می‌شوند. در این معاملات وظیفه رفع تصرف که کار ساده‌ای نیز نیست بر عهده برنده مزایده است و این یکی از بزرگترین مشکلات ملک مزایده‌ای است. بنابراین در صورت عدم تحویل آپارتمان خریدار یا همان برنده مزایده نمی‌تواند ضرر و خسارتی را از فروشنده ملک بگیرد زیرا در اسناد معامله به صراحت اعلام شده است که وظیفه رفع تصرف بر عهده خریدار است. در این زمینه خریدار باید با در دست داشتن سند مالکیت ملک اقدام به طرح دعوی علیه متصرف ملک کرده و مراحل قانونی و تخلیه ملک را طی کند.

همچنین خریدار می‌تواند اجرت المثل روزهای تصرف کردن ملک را نیز از زمان شروع مالکیت خود از متصرف طلب کند. این نکته مهم نیز در این زمینه وجود دارد که  اگر در اسناد مزایده اشاره‌‌ای به وظیفه رفع تصرف از ملک از طرف خریدار نشده باشد و خریدار پس از انتقال سند موفق به رفع تصرف از ملک خریداری شده نشود، بر اساس، ماده ۳۴۸ قانون مدنی، معامله انجام شده باطل خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایده های جدید هستید «مزایده های املاک با کاربری تجاری، سرقفلی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

 
ارتباط گستران هزاره...
ما را در سایت ارتباط گستران هزاره دنبال می کنید

برچسب : مزایده, مزایده املاک, معایب ملک مزایده ای, هزاره, نویسنده : هزاره ertebatgostaran بازدید : 145 تاريخ : سه شنبه 17 خرداد 1401 ساعت: 16:05